Nasi met bloemkoolrijst

Nasi met bloemkoolrijst

Weer zo een heerlijk gerecht waar je je fit van gaat voelen: Nasi met bloemkoolrijst! En ook nog eens super makkelijk te maken.

Door de grote hoeveelheid groente, veel eiwitten en weinig koolhydraten is dit namelijk een gezonde en voedzame maaltijd. 

Hoef je je ook gelijk minder schuldig te voelen als je dit combineert met wat satésaus of kroepoek!

Eigenlijk smaakt deze nasi met bloemkoolrijst gewoon net als normale nasi, je merkt niet dat de rijst is vervangen door bloemkoolrijst. 

Toch krijg je hierdoor natuurlijk flink wat groente binnen en eet je automatisch veel minder koolhydraten met dit gerecht.

Door wat extra kipsaté en ei toe te voegen maakte ik dit gerecht extra vullend. Je kan de kip natuurlijk ook vervangen door vega kip.

Wat heb je nodig?

– 400 gram kipreepjes
– 250 gram chinese wokgroente
– 400 gram bloemkool rijst
– 4 eieren (2 door de nasi, 2 als gebakken ei bovenop)
– 3 bosuitjes
– 1,5 teen knoflook
– 1 zakje Conimex nasi kruidenmix
– 1 potje Atjar Tampoer
– Zakje Conimex Pinda Satésaus (heeft weer een stuk minder suiker en calorieën dan kant-en-klare pindasaus)
– Gebakken uitjes naar smaak
Maatbeker
– Kroepoek*

*Wij hadden een zakje kroepoek van 75 gram (Conimex Bali mild gekruid) maar je kan natuurlijk kiezen welke kroepoek je lekker vindt bij de nasi. Ik had een wat kleiner zakje gekozen, wat voorkomt dat je je vol eet met de kroepoek :).

Nasi met bloemkoolrijst en uitjes

KokenKoken

Zo maak je nasi met bloemkoolrijst

  1. Snijd de bosuitjes in stukjes zodat je dit alvast klaar hebt liggen.

  2. Bak in een wokpan met olijfolie de kipreepjes/blokjes gaar op middelhoog vuur.

  3. Laat ondertussen de conimex Nasi kruidenmix 10 minuten wellen in 100 ml water – de bereidingswijze staat ook aangegeven op de kruidenmix zelf.

  4. Voeg als de kip gaar is de bosuitjes en de knoflook toe. Als je de knoflook als eerst toevoegt loop je de kans dat het aanbrand.

  5. Voeg ook de chinese wokgroente en 2 eieren toe en bak dit een paar minuten mee tot de ei als stukjes roerei door het gerecht zit.

  6. Bak twee eieren in een aparte pan zodat je die je als laatst als topping op de nasi kan doen.

  7. Maak de pinda satésaus klaar in een kom. Meng de saus met gekookt water zoals ook aangegeven op de verpakking.

  8. Roer de Nasi kruidenmix goed door het wokgerecht. Voeg dan ook de bloemkoolrijst toe en bak dit nog een paar minuten mee in de wok. De bloemkoolrijst heeft maar heel kort nodig! 🙂

De Atjar Tampoer, kroepoek en gebakken uitjes kun je op tafel zetten en bij je bord met nasi serveren.
Wij hebben hier met 2 personen goed van kunnen eten en nog 1 portie voor de volgende dag bewaard. 

Eetsmakelijk! 🍽 

MISSCHIEN VIND JE DIT OOK LEUK

Mini quiche maken

Mini Quiche met prei

Mini quiche maken met prei & spekjes

Lees Meer
Gepofte zoete aardappel

Gepofte zoete aardappel

Gepofte zoete aardappel uit de oven met knoflooksaus

Lees Meer
Wil je meer Fit Tips ontvangen?Abonneer je op de wekelijkse Fitinspiratie Nieuwsbrief!

Ontvang elke week een nieuwe tip om je op een makkelijke manier lichamelijk en mentaal fit te voelen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *