Gezond ijs maken – makkelijk recept met fruit en kwark!

Zelf gezond sorbet ijs maken met puur fruit en kwark!

Gezond ijs maken

Gezond sorbet ijs maken van fruit en kwark, maar zonder extra producten. Dat klinkt te perfect om waar te zijn toch?

Dit ijs is echt mn favo snack onder mijn fit-tips omdat het perfect past in een fitte levenstijl én heerlijk smaakt. Het kan dus echt!

Met slechts 3 ingrediënten kan je dit gezonde ijs maken en je kan met verschillende smaken variëren. Je kan namelijk elke soort bevroren fruit gebruiken die jij wilt om het sorbet ijs klaar te maken.

Ik eet het gezonde ijs vaak na het sporten omdat ik door het hydrateren extra veel trek hebt in iets kouds en dorstlessend als fruitig sorbet ijs.

Het is makkelijk klaar te maken in een paar stappen, lees hieronder het recept voor gezond sorbet ijs!

Zelf gezond ijs maken - 2 porties sorbet ijs

Voor één grote bak ijs van twee porties kom je op ongeveer 130 tot 190 calorieën in totaal, afhankelijk van het bevroren fruit dat je kiest. Dat is heel weinig voor zoveel ijs dus. Dit gezonde ijs kun je dan ook prima als snack nemen, ook als je wilt afvallen (gezonde eiwit smoothies helpen hier trouwens ook goed bij). 

Soms eet ik de hele bak ijs ook wel in m’n eentje op (tip hehe) wat gelijk staat aan 1 pakje bevroren fruit van 250 gram. Gebruik een paar druppels van Natural Flavouring vanille om het sorbet ijs een lekkere fruitige en iets zoetere smaak te geven. Deze natuurlijk smaken zijn gemaakt van stevia extract en bevatten 0 suiker en 0 calorieën en maken het ijs heerlijk romig!*

*Je kan de natural flavouring vanille ook gebruiken in je shakes, havermout of pannenkoeken. Ideaal dus om in huis te hebben. Een ander super lekker en gezonde snack die je met de druppels kan maken is deze gezonde cake met kwark en banaan!

Wat heb je nodig?

In de keuken:
Beslagkom
Staafmixer

Ingrediënten:
Bevroren fruit(mix) – smaak naar keuze á 250 gram
50 gram magere kwark vanille 
Natural Flavouring Vanille

Gezond ijs maken - 3 stappen

In de video zie je hoe makkelijk het is om gezond ijs te maken (in 2 minuten)!

1. Doe het bevroren fruit in een grote kom samen met 50 gram vanille kwark. Doe vervolgens ook +- 6 van de natuurlijke smaak vanille flavour druppels bij het fruit. Je kan ook meer of minder druppels gebruiken, het ligt eraan hoe zoet je het ijs wilt hebben. Maar het fijne aan de natural flavouring drops is dat een paar druppels vaak al genoeg is.

2. Mix de inhoud met een staafmixer tot een glad mengsel. Let op: gebruik een hand- of theedoek om over je kom te houden als je begint met mixen. Omdat het bevroren is, schieten de stukjes fruit meerdere kanten op als je het niet afdekt – niet zo heel handig voor je keuken.

3. Je moet wat kracht zetten maar na een paar minuten wordt het een mooi glad mengsel. En dit ziet eruit als sorbet ijs! Doe het ijs in twee ijs schaaltjes en voilà, klaar is je gezonde kersen sorbet ijs!


E N J O Y!

MISSCHIEN VIND JE DIT OOK LEUK 

Orangefit recepten

Vegan Orangefit Recepten

Vegan Orangefit Smoothies die je wilt proberen!

Lees meer
gezonde cheesecake

Gezonde cheesecake

Gezonde cheesecake met veel eiwitten!

Lees Meer
Fit zijn

Mijn verhaal

Waarom fit zijn voor mij nog belangrijker werd

Lees meer
Wil je meer Fit Tips ontvangen?Abonneer je op de wekelijkse Fitinspiratie Nieuwsbrief!

Ontvang elke week een nieuwe tip om je op een makkelijke manier lichamelijk en mentaal fit te voelen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *